krusan

Alla inlägg under mars 2012

Av Emma Kruse - 27 mars 2012 23:49

Idag är veckans alla tentor skrivna = Skön-T. Nu känner jag mig fri, för fri. Borde ta tag i nästa tenta, men nej. Har redan bestämt att jag ska ha ett fritt påsklov! Känner att det kan bli ett riktigt späckat lov, underbart!


Tänkte sammanfatta dagen i lite bilder.


Först var jag och Johanna och käka lunch på stan efter tentan. Det var vi värda! Lyxsallad. Fint.

Då hitta jag ett framtida köp. Tycker det kan platsa på "snyggaste springskorna" listan. Så snygga att jag vill ha dom till vardags. Yes, det vill jag.


Sen var jag och fixade till snaggen. Skönt, nu slipper det formasig imorgon bitti.. 

 


Sen ska jag rekommendera dessa, för den som vill vara nyttig men samtidigt onyttig som jag. Supergoda!

  



Nu ska jag se de nya avsnitten av walking dead och vampire!

Godnatt!

/Krusan 

Av Emma Kruse - 25 mars 2012 16:29

Idag ska jag göra mig ett fossil memory. Låter inte det mer än kul? Nej jag gör det inte för att jag är frälst i fossiler. Utan för att det lär ju vara bästa sättet att lära sig alla jävla latinska namn. Ja, latiska namn.. Det är ju så kul att det inte räcker att kunna de på svenska. pfft..


Har tvättat och städat. Det värsta idag var att tvätta, för jag tror att jag har förstör den jävla maskinen... Glad jag blir. Nu kommer vi väl att få skicka hit någon gubbe som kostar en förmögenhet och jag har inga pengar kvar. Vänta, det har gått snart 2 dagar sen löning... Hur gick det till. Livet är en hora och jag har inga pengar.


Men inte ska man grina för det. Skit samma, jag kan gå igenom dörrar för det. Orkar inte lägga ned energi på att vara bitter, det finns inget mer ovärt än det.


You gotta have hope to see the sunshines.

 



Ha en skön söndag m8s

Av Emma Kruse - 24 mars 2012 00:31

Att man blir så lycklig av att solen kommer fram är ju underbart, tills man inser att man lyser "likvitt" om huden... Det syns att man levt isolerad under flera månader när man kan blända sig själv med sin egna hand.

Förutom det, så var det enda jag saknade idag en grillad köttbit och en kall.


Har som vanligt gått igenom stenar i dag också.. Annars har jag storhandlat mat, köpt en väska och ett par nya skor. Farligt med löning... Jag är så dåligt på att hålla i stålarna när de väl kommer. Nu är ialf hyran och räkningarna betalda så resterande kan jag leva på. Det är under minimum för att klara sig en månad, som vanligt. Blir så trött.


Idag är jag tröttare än tröttast, så... godnatt!

Av Emma Kruse - 22 mars 2012 23:04

Det rullar på.. Mineral idag. Inte så intressant för er men, det är mitt liv just nu.


Dagens bästa: Först glömde Johanna colan på affären.. så, en timma senare, återvände vi till ICA för att hämta den.. Efter det fanns det inga parkeringsplatser på geocentrum så vi ställde oss på EBC och betalade en biljett ända tills imorgon. När vi väl gått till geocentrum från EBC glömde jag telefonen = bara att gå tillbaka och hämta den i bilen på EBC.. DÅ, fanns det självklart en plats på geocentrum så då flyttade vi bilen dit och betalade en ny parkeringsbiljett...suck. När vi väl var där hade jag tappat bort jackan.. Letade efter jackhelvetet och sen, när jag väl fann försvunna jackan råkade jag trampa av Johanna hennes sula på skon?! Fråga inte hur.. Efter sulinsidenten brast allt och vi kunde inte sluta skratta! Det var liksom toppen av allt att det hände. Det kanske inte låter jättekul när man förklarar här lite kort i en text, men vill komma fram till att dessa små sjukligheter gjorde hela dagen till en underbart jävla kul och bra dag! Det var inte igår jag skrattade så mycket att tårarna sprutade och inte fick luft för en sån lite grej som en sula.. Underbart!


Sjukt vad trött man blir av att studera stenar.. eller av att skratta.. eller av att vela... eller av att...äääh, vill bara tala om att jag nu finns på instagram också! Yeees, Krusan dårååå. Heter. Jag.


Over and out!

Av Emma Kruse - 21 mars 2012 23:08

Är det enda som jag får upp i huvudet idag. Kom precis hem ifrån geocentrum och klockan är hmm.. elva.. Shit, hur länge var jag där? Aja, det var faktiskt rätt kul! Det var många i klassen där så vi åkte och köpte pizza och chilla lite med bergarter och mineraler. Låter det inte underbart? Bergarter och mineraler? Det värsta är att alla ser fan likadana ut. fy faaan. ändå.


Hade glömt hur underbart det är att ha bil! Kommer bli svårt att lämna tillbaka den redan på fredag, är redan för bekväm med den.


Nej, kanske borde sova.. det bara snurrar av olika bergarter i huvudet. Blir nog bättre när vi kör igenom alla mineraler imorgon! ...Ah men Emma... Trodde du det själv? Du som kan hålla ordning på en sak i taget.. Aja, det kan ju inte gå mer än rövdåligt såatteee ba kö! 


/Krusan

Av Emma Kruse - 20 mars 2012 23:11

Ja, det får jag. Ska kunna miljoner stenar, fossiler och mineraler om bara några dagar!!! Åh gud, varför är jag så jävla slö när det kommer till pluggandet.. Trött jag blir. Det här kommer aldrig att gå vägen, men imorgon. Ja, imorgon! Då, då ska jag ge det ett försök på riktigt! Hoppas jag. Om jag inte somnar, som idag och igår och.. Shit.. jag kommer somna.


Den största tidsoptiminten monica kruse skulle komma hit och hälsa på mig ikväll. Hon ringde nyss och sa att hon glömde passet och hon var då i köping. Bra dääär! Så nu har hon vänt och är i örebro = att hon är i Uppsala runt kanske 3 tiden. Åh gud, jag kommer aldrig vara vaken då? Sen ska vi upp vid klockan 6 för att jag ska skjutsa henne till Arlanda. Kommer bli en rolig morgon..


Ska man dygna eller ska man sova och hoppas på att man vaknar av ljudet på telefonen? gaah, sover jag djupt kommer jag aldrig vakna... Får väl se på några filmer..


Har varit kock idag också. Jag av alla människor har gjort ett storkok av lasange. God blev den fan också. Jävligt impad är jag. ah. ah.


Hade ialf ett bra moment idag.

 


/Krusan

Av Emma Kruse - 19 mars 2012 23:32

Måndag. Du ovärda dag. Övning, föreläsning, snö, huvudvärk, huvudvärk och huvudvärk.


Ser trippelt, så godnatt.

Av Emma Kruse - 18 mars 2012 17:07

Känns som jag glömt bort de söndagar då man faktiskt inte varit bakis. Hade glömt hur bra man mådde i kroppen! Första gången en söndag är skön på länge. Har dock inte gjort något värt i allafall. Målat en till del på tavlan, finskrivit lite om oljeskiffer och legat i sängen utöver det. Ska försöka få orka att gå ut med alla jävla sopor och annan skit som ska slängas. Inte ens långt till soprummet men det tar emot i vilket fall..Det är ju inte det trevligaste rummet av rum, så det kanske inte är så konstigt. Hungrig är jag också, ska nog gör en klassiker. Macka med räkost! gött som fan de och enkelt. Jag gillar saker som är enkelt.


Nu kanske jag ska se på film igen, är ju trots allt ledig. Då får man göra det, hur mycket man vill. Utan att få ångest. Kommer nog få det i vilket fall eftersom det är 2 tentor snart som jag inte kan ett piss av.. gaah. orkar inte med det. Tur presenten till mig själv närmar sig. Kommer blir så jävla skööönt!



Again and again

 

Presentation


Pluggar geovetenskap på Uppsala Universitet
Jobbar extra på Apoteket AB

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mina bilder

Bilder

    


Ovido - Quiz & Flashcards