krusan

Alla inlägg under februari 2012

Av Emma Kruse - 28 februari 2012 22:32

Har börjar på en ny tavla idag. Känner man mig väl kan man gissa vad det är.


Varför ska allt man gör ta sån tid. Det går för fort. Har långa skoladagar hela veckan.. Kan ju inte säga att man blir pepp på det, när det bara är tisdag...


godnatt! /Krusan

Av Emma Kruse - 28 februari 2012 18:02

Har börjat med den nya delkursen. Den är helt otroligt bra. Ska inte säga för mycket, men än så länge är den det. När vi började med, mineraler och berggrunder som vi håller på med, kändes det som jag gjort helt rätt val av studier. Ni får tycka:  "stenar? hur fan kan det vara kul". Jag förstår om man tänker så, men det är ju så jävla intressant! Ja, det är sant!


Borde laga luch till imorgon, borde tvätta och borde träna, MEN fan ja orkar inte. Idag är en sån dag då jag har minst ork på ett helt år, som betyder att jag ligger döende (ser ialf ut så) i min säng och orkar inte ens välja vilken film jag ska titta på. Vill sova, men grejen med att sova är att då vaknar man mitt i natten och kan inte somna om eller så sover man så länge att man inte orkar gå upp imorgon..

Har i allafall städat. Det känns ju bra.


Japp, trälig dag med andra ord.

Måste träna resten av veckan. Ska till och med träna i helgen istället för att supa. Är inte det helt otroligt? jo!


Så trött är jag, typ. Fast tröttare.

 


/Krusan

Av Emma Kruse - 26 februari 2012 20:01

I fredags skrev jag tentan för delkursen klimat, meteorologi och vatten. Kändes dock skit, för det kom lite grejer jag inte var beredd alls på..

Trots det slutade kvällen med en skaplig tentafest i Johannas korridor. Morgan var ingen jättebra vän med Johanna den kvällen som lyckades somna inlåst på sitt rum. Jaha tänkte ni, men då visste ni inte att jag hade letat efter henne i nästan 2h för att jag skulle hem och lägga mig i tid. Varför i tid, jo... För jag skulle upp på morgonen och åka till Stockholm för att träffa min kusin Anna och hennes familj. Men varför åkte du inte bara hem då? JO, ni förstår att inne i Johannas rum fanns mina skor, nycklar, pengar, busskort och jackan. Det enda jag inte hade där inne var min telefon och det var en jävla tur det. Fick låna rubbet av johannas korridorgranne och sprang som en idiot till bussen.

På vägen till bussen dessutom... får jag hjälpa ett random som cyklar rakt in i en buske och bara ligger helt dödsstilla, men han överlevde, utan skador dessutom, phjuu!

Ja, man kan ju säga att hela kvällen blev jävligt random, kul och spontan.


Mådde faktiskt bättre än vad jag kunde önskat mig i lördags morse! Klarade av att hinna med tåget och hade en strålande fin resterande helg i Stockholm. Shoppade dock lite fööör mycket...


Lägger upp lite både fina, fula, fulla, suddiga och snygga bilder.

       

Av Emma Kruse - 24 februari 2012 19:42

Ah jag tror så.


 


Herra


Av Emma Kruse - 23 februari 2012 13:12

Karma kallas det ,det man ger ut får man tillbaka.




..

Av Emma Kruse - 23 februari 2012 02:20

meteorologi. klimat. temperatur. fronter. vatten. orkaner. lågtryck. högtryck. isobarer. monsuner. landbris. sjöbris. lösningseffek. krökningseffekt.termodynamik gubbar med konstiga namn och formler. kortvågig strålning. långvågig strålning. labilt. stabilt. ångtryck. relativa fuktigheten. corioliskraft. jordrotation. positiva blixtar. negativa blixtar. vindar. moln.moln.moln.moln sova. moln. ja. moln. mooooooolnn.

Av Emma Kruse - 21 februari 2012 20:59

Det är ju skönt. Att det går framåt, I pluggandet. Fast skulle behöva fler dar än vad jag har kvar dock. Det här loppet är ju kört nu det. Kul att jag är så jävla seg och väntar ut saker i hopp om att jag lär mig utan att plugga.


Idag har jag så jävla ont i röven från gårdagens träning, så vill inte veta hur ont jag har imorgon....


Något som går bakåt är ekonomin som studerande. Fy fan vad det suger att inte ha pengar...


Nej ska upp och träna imorgon så ska skriva lite fler svar på frågor och sedan lägga mig.


Sa hej då till min svarta lurv jag hade på skallen och rakade bort han.

Så, den där v (ska vara en pil, men gick åt helvete) är borta.

 



Hej hej hej /Krusan

Av Emma Kruse - 20 februari 2012 23:29

Ja, idag bokade jag en biljett som några timmar senare nästan blev min död. Tänkte att pump it 55 minuter klarar jag ju av utan problem och utan vila så varför inte köra 75? Men Emma... Hur tänkte du där. Ja, jag tänkte ju inte på att det är mer än en timmes pass med intensiv styrketräning. Höll på att kvävas, svimma, spy och dö. Om två dagar är jag 99% säker på att jag inte kommer kunna röra en muskel i min kropp, pga smärta. Sängliggande resten av veckan blir det nog efter det.

Det kanske är lika bra. Måste ju plugga så då kanske jag äntligen kan få tummen ur röven och göra det. Vore inte toppen att faila som det nu finns stora chanser till... Dumt, dumt och väldigt dumt.


Filip och Fredrik, ja fy fan va sköna ni är. Helt otroligt. En sån man ska man ha vet ni. Ja, jag tror det ja.


Nej... nu kan jag inte hålla mig längre. Måste se nya avsnittet av walking dead!


Hejdå! /Krusan

Presentation


Pluggar geovetenskap på Uppsala Universitet
Jobbar extra på Apoteket AB

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mina bilder

Bilder

    


Ovido - Quiz & Flashcards